.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیش از 13 هزار فرقه نوظهور در جهان وجود دارد

شمال نیوز: دبیر موسسه علمي و پژوهشي بهداشت معنوی و صاحب‌نظر در امر عرفان‌هاي نوظهور گفت، قرن حاضر، قرن انفجار معنویت است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در بابلسر: حجت‌الاسلام و المسلمين عشقی در همایش شناخت عرفان‌هاي نوظهور که درسالن آمفي تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعي با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان‌هاي بابلسر و فريدونكنار برگزار شد، با اشاره به این که قرن حاضر، قرن انفجار معنویت است، گفت: نیازهای انسان در حال افزایش است و معنویت هم یكی از این نیازهاست و غرب هم دیده است که دیگر نمی‌تواند این نیاز را از انسان بگیرد به فکر پدید آوردن عرفان‌های نوظهور افتاده است.
وي عوامل بازگشت به معنویت را در راحت‌طلبی مردم و تجربه لذت معنوی، مباحث اقتصادی، سیاسی، مدرنیته شدن غرب و کاستی‌های ادیان سنتی دانست.
دبیر موسسه بهداشت معنوی بیان داشت: همایش شناخت عرفان‌های نوظهور با هدف ترویج شناخت جوانان با عرفان‌های کاذب و نوظهور و بررسی راهکارهای مناسب با آن برگزار شده است.
وي تصریح کرد: بیش از 13 هزار فرقه نوظهور در جهان وجود دارد و 400 سایت و وبلاگ فارسی زبان برای ترویج این عرفان‌ها فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام عشقي افزود: عرضه فیلم و بازی کامپیوتری، تبلیغ چهره به چهره و مجالس پارتی‌های شبانه نیز از راه‌های نفوذ این عرفان‌ها است.
دبیر موسسه بهداشت معنوی گفت: خداوند در درون ما فطرت پاک و ناب قرار داده و از روح خود در ما دمیده است و اسلام معتقد است که انسان و فطرت او پاک بوده و پاک مانده است اما با دنیا و طبیعت زیر حجاب رفته است.
وي با تصریح این نکته که بهترین راه مبارزه با عرفان‌های نوظهور زنده کردن بعد فرهنگی عاشورا است، بیان داشت: احیای بعد سیاسی عاشورا انقلاب اسلامی را به وجود آورده که زنده کردن بعد فرهنگی آن بهترین روش برای مبارزه با عرفان‌های کاذب است.
حجت‌الاسلام و المسلمين عشقی درپایان خاطر نشان کرد: وجود ماه محرم و ماه صفر و حضور امام رضا (ع) را يكي از موانع موجود و بروز این جنبش‌های نوظهور در کشور ماست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.